14. Gwangju Bienali, SAHA ve Tate işbirliğiyle Hera Büyüktaşcıyan’ın yeni projesi Earthbound Whisperers’ı sunuyor. Beden ve peyzaj arasındaki ilişkiyi sorgulayan Hera Büyüktaşcıyan, Birleşik Krallık’ın güney batısında Tate St Ives’ta SAHA desteğiyle katıldığı misafirlik programında Cornwall'daki Nine Maidens dikili taşlarından ilham alarak antropomorfik monolitler aracılığıyla yüzey ve görünmezliğin altında yatan dinamikleri araştırıyor. Kelt efsanesine göre, bakireler Şabat sırasında şarkı söyledikleri için taş kesilir. Büyüktaşcıyan, bu mitik karakterler ile St Ives'teki Crysède ipek fabrikasında çalışan ve daha sonra İkinci Dünya Savaşı sırasında askeri ve sivil binaları gizlemek için kamuflaj ağı yaparken sessizlik içinde çalışan kadın işçiler arasında bir paralellik kuruyor. Bu referanslarla sessizlik, belirsiz ve hayali topografyaların yaratılmasında bir etken haline gelirken, tarihin ağırlığını taşıyan yeryüzü belleğindeki kırılganlığa dikkat çekiyor.
Tate Modern Müzesi kıdemli küratörü Sook-Kyung Lee’nin artistik direktörlüğünde 7 Nisan – 9 Temmuz 2023 tarihlerinde soft and weak like water başlığıyla düzenlenen 14. Gwangju Bienali, suyun bir metafor, bir güç ve bir metod olarak dönüştürücü ve onarıcı potansiyeli üzerine düşünerek, ortak gezegenimizi direniş, bir arada varolma, dayanışma ve bakım alanı olarak hayal etmeyi öneriyor. Büyüktaşcıyan’ın Tate St Ives’da katıldığı misafir sanatçı programını takiben, sanatçının solo sergisinin 27 Mayıs – 15 Ekim 2023 tarihlerinde düzenlenmesi planlanıyor.
Hera Büyüktaşcıyan Hakkında
Hera Büyüktaşçıyan (1984, İstanbul ) multidisipliner pratiğinde, yokluk ve görünmezlik kavramlarını kullanarak, sosyo-politik tarihlerdeki kırılmalara referansla, zaman ve mekânın görünmeyen ve unutulmuş yönleri ve mimari bellek aracılığıyla hafızayı sabitler. Heykelleri, mekâna özgü müdahaleleri, çizimleri ve filmleri aracılığıyla Büyüktaşcıyan, değişken mekânların maddi hafızasını ortaya çıkaran seçilmiş anlatıların ve zaman çizelgelerinin kalıplarını ortaya çıkararak yeryüzü hayal gücüne dalar. Marmara Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Resim Bölümü'nden 2006 yılında mezun olan sanatçı, yerel mitlerden, tarihi ve ikonografik unsurlardan yararlanarak, öteki için yeni bir anlatı olanağı oluşturuyor. Büyüktaşcıyan 2019 yılında Toronto Sanat Bienali'nde Yükselen Sanatçı Ödülü'ne layık görüldü. Tate St Ives (2022); Delfina Foundation, Londra (2014); Villa Waldberta, Münih (2012–13); AIRDrop, Stockholm (2012) gibi misafir programlarında yer alan sanatçının katıldığı sergiler arasında Sidney Bienali (2022) Ancestral Weavings, Tate Modern, Londra (2022); New Museum Trienali, New York (2021); 3. Autostrada Bienali, Kosova (2021); 2. Lahor Bienali, Pakistan (2020); 6.Singapur Bienali, Singapur (2019); Toronto Bienali, Kanada (2019) bulunuyor. Sanatçı İstanbul’da yaşıyor ve çalışıyor.
Gwangju Bienali Hakkında
1995 yılında kurulan Gwangju Bienali Asya'daki en prestijli ve en eski bienal. Gwangju Demokratikleşme Hareketi'ni ve sivil ayaklanmanın 1980 yılında diktatöryal rejim tarafından şiddetle bastırılışını anmak için kuruldu. Dünyanın çeşitli bölgelerinden sanatsal vizyonlar arasında diyalog oluşturmaya, geçmişte göz ardı edilen uygulamalara ışık tutmaya ve kentin dokusuna işleyen olayları anımsatmayı amaçlayan Gwanju Bienali Vakfı, kamusal ve özel fonlara dayalı kâr amacı gütmeyen bir girişim.
Bu web sitesinde size daha iyi hizmet sunabilmek için çerez kullanılmaktadır. Kullandığımız çerezleri görüntüleyebilmek ve daha fazla bilgi almak için Gizlilik ve Çerez Politikası sayfasını inceleyebilirsiniz.