SAHA, Deniz Aktaş'ın 7 Eylül - 1 Aralık 2024 tarihleri arasında, bienalin sanat yönetmeni Nicolas Bourriaud, küratörler Barbara Lagié, Kuralai Abdukhalikova, Sophia Park ve yardımcı küratörler Jade Barget, Euna Lee küratörlüğünde düzenlenen 15. Gwangju Bienali'ndeki yeni projesine destek veriyor. Ayrıca, Amerikan Pavyonu’nun Abby Chen’le beraber eş küratörlüğünü yapan Naz Cuguoğlu’na destek veriyor.15. Gwangju Bienali, 30. yıldönümünde 30 ülkeden 72 sanatçıyı bir araya getiriyor; PANSORI: A Soundscape of the 21st Century, çağdaş dünyanın karmaşıklığını haritalandırma girişimidir.
PANSORI: A Soundscape of the 21st Century, evlerimizden insanların gezegeni işgaline kadar yaşadığımız alan hakkında operatik bir sergidir. Manzaralar aynı zamanda ses manzaraları olduğundan, sergi müzikal ve görsel formları birbirine bağlayan bir anlatı olarak kurgulanıyor. Geçmişi 17. yüzyıla kadar uzanan PANSORİ, ses ve mekân arasındaki ilişkilerin bir sembolü olarak kendi topraklarına demir atmış bir Kore müzik türüdür. Korece'de pansori, kelimenin tam anlamıyla “kamusal alandan gelen gürültü” anlamına gelir “ikincil olanın sesi olarak” da çevrilebilir.
Deniz Aktaş (1987, Diyarbakır) Diyarbakır’da yaşıyor ve çalışıyor. Marmara Üniversitesi GSF Resim Bölümü’nün ardından Yeditepe Üniversitesi’nde yüksek lisans eğitimini tamamladı. Çizimlerinde kent hafızasının travmalarını irdeleyen sanatçı; kentsel dönüşüm, zorla tahliye, yıkım ve toplumsal çatışmaların izlerini taşıyan görüntüleri ele alıyor. Aktaş, Paris'teki Cité Internationale des Arts misafir sanatçı programına (2016), İstanbul'daki ARTER Araştırma Programı'na (2020) ve Mülheim an der Ruhr, Almanya'daki Urbane Künste Ruhr & Macroscope misafir sanatçı programına (2022) katıldı. Seçilmiş kişisel ve karma sergileri arasında Soyutlamalar, Sezgiler, Ruminasyonlar, Küratör: Duygu Demir, İMALAT-HANE, Bursa (2023); Zamanın Gölgesinde, Odapark Çağdaş Sanat Merkezi, Limburg (2023); Symbiosis, Metin Çelik ile ikili, Makro-Scope ve Museum für Fotokopie (2022); 76 Fragments of a Chronology of Chance, Küratör: Duygu Demir, (solo) .artSümer, İstanbul (2022); Burası, Küratör: Kevser Güler, Yapı Kredi Kültür Sanat, İstanbul (2021).
Naz Cuguoğlu, Asian Art Museum’da Çağdaş Sanat ve Programlar Yardımcı Küratörü olarak görev yapmaktadır. Aslen İstanbullu olan Cuguoğlu, uluslararası alanda documenta fifteen, Fondazione Sandretto Re Rebaudengo, Walters Art Museum ve 15. İstanbul Bienali'nde, yerel alanda ise Wattis Institute, Berkeley Art Center, Headlands Center for the Arts ve Slash Art'ta sergi ve program küratörlüğü yapmıştır. Daha önce KADIST, de Young Museum ve SFMOMA'da görev yapmıştır. Tate Modern, Rhode Island School of Design, SALT ve UC Berkeley gibi kurumlarda dersler verdi ve panellere katıldı. Haus der Kulturen der Welt, Archive Books ve Marsilio Editori gibi yayınevlerinin çok sayıda sergi kataloğunun editörlüğünü yaptı ve katkıda bulundu; yazıları SFMOMA Open Space, Art Asia Pacific, Hyperallergic ve Nka: Journal of Contemporary African Art dergilerinde yer aldı. Ayrıca hem uluslararası hem de Bay Area'da birçok jüri ve danışma panelinde görev almıştır. San Francisco'daki California College of the Arts'tan Küratöryel Pratik alanında yüksek lisans derecesi alan sanatçı, İstanbul Koç Üniversitesi'nden Psikoloji (lisans) ve Sosyal Psikoloji (yüksek lisans) derecelerine sahiptir.
Gwangju Bienali Hakkında
1995 yılında kurulan Gwangju Bienali Asya'daki en prestijli ve en eski bienal. Gwangju Demokratikleşme Hareketi'ni ve sivil ayaklanmanın 1980 yılında diktatöryal rejim tarafından şiddetle bastırılışını anmak için kuruldu. Dünyanın çeşitli bölgelerinden sanatsal vizyonlar arasında diyalog oluşturmaya, geçmişte göz ardı edilen uygulamalara ışık tutmaya ve kentin dokusuna işleyen olayları anımsatmayı amaçlayan Gwanju Bienali Vakfı, kamusal ve özel fonlara dayalı kâr amacı gütmeyen bir girişim.
Bu web sitesinde size daha iyi hizmet sunabilmek için çerez kullanılmaktadır. Kullandığımız çerezleri görüntüleyebilmek ve daha fazla bilgi almak için Gizlilik ve Çerez Politikası sayfasını inceleyebilirsiniz.