TR EN
20 Nisan - 24 Kasım 2024

Gülsün Karamustafa

Venedik Bienali Türkiye Pavyonu

SAHA, Gülsün Karamustafa’nın 20 Nisan - 24 Kasım 2024 tarihleri arasında Venedik Bienali Türkiye Pavyonu’nda sergilenen, Oyuk ve Kırık Dökük: Bir Dünya Hâli adlı yeni işine prodüksiyon ve yayın desteği veriyor. 

Karamustafa’nın 60’lardan günümüze uzanan külliyatına yeni perspektifler kazandıran 12 yazarlı kitap, uluslararası okurlara yönelik İngilizce baskısının yanında Türkçe olarak da yayımlandı. Projenin ve kitabın editörlüğünü Melis Cankara, grafik tasarımını Esen Karol üstlendi. Sergiyi tamamlayan yayın, Venedik projesine, sanatçının önceki üretimlerine odaklanan iki ayrı kitap, aralarında katlanmış bir afiş ve tüm bu parçaları bir arada tutan bir bant olma üzere dört parçadan oluşuyor.

Gülsün Karamustafa, 50 yıldan uzun süredir, göç, bellek, aidiyet, kültürel kimlikler gibi toplumsal meselelere odaklanarak sanat pratiğini sürdürüyor. Sanatçının Venedik Bienali için üzerinde çalıştığı yeni işi, dünyanın savaşlar, afetler, doğa ve çevre sorunları gibi zorluklarla karşı karşıya kalması sonucu ortaya çıkan acıları, kaybolan değerleri ve zayıflayan insan ilişkilerini ele alıyor. Karamustafa bu eserinde, günlük nesneler üzerinden yeni anlamlar yaratma geleneğini devam ettirerek, yaşanan olayların ardında bıraktığı boşluk, oyuk ve kırıklıkların izlerini, farklı objeler aracılığıyla mekâna taşımayı amaçlıyor. Sergideki yerleştirmeyle dünyayı “bir savaş alanı” ve “sürekli değişen bir zemin” olarak tasvir eden sanatçı, yapıtının bir bölümünde kadim inançlar arasında süregelen çatışmalara gönderme yapıyor.

Sergiyle eşzamanlı olarak hazırlanan kitapta, 12 yazarın Gülsün Karamustafa’nın yeni eserinde kullandığı malzemelerden her biri üzerine kaleme aldığı denemelere, sanatçının üretim sürecinde tuttuğu günceye, kendisiyle yapılan bir söyleşiye ve eskizlere yer veriliyor. 

Gülsün Karamustafa Hakkında
Gülsün Karamustafa (d.1946, Ankara), 50 yılı aşkın sanat pratiğinde resim, enstalasyon, video ve performans üretimlerine eğildi; göç, yerellik, kimlik, kültürel farklılık ve toplumsal cinsiyet gibi konuları ele aldı. Karamustafa, kişisel ve tarihsel anlatılardan doğan, malzeme ve metodoloji açısından çeşitlilik gösteren yapıtlarında, özellikle Türkiye’nin modernleşme sürecindeki sosyal ve siyasal adaletsizlikleri göz önüne serdi. Yerinden edilme ve hafıza meseleleri, yapıtlarında sıklıkla gündeme geldi. Karamustafa, yeni nesil sanatçılara ilham vermeye devam ediyor.

Türkiye Pavyonu Hakkında
Venedik Bienali Turkiye Pavyonu her yil dönüşümlü olarak sanat sergileri duzenleyen ve ulusal temsil modelini benimseyerek Venedik Bienali’nde Turkiye’yi temsil eden sergi mekanıdır. 20 Nisan-24 Kasım 2024 tarihleri arasında düzenlenecek Venedik Bienali 60. Uluslararası Sanat Sergisi’ndeki Türkiye Pavyonu, TC. Dışişleri Bakanlığı himayesinde, TC Kültür ve Turizm Bakanlığı katkılarıyla, Türk Hava Yolları ana sponsorluğu ve havayolu partnerliğinde, SAHA Derneği’nin prodüksiyon ve yayın desteğiyle gerçekleştiriliyor.

SAHA, 2014-2034 dönemi Türkiye Pavyonu'nun kalıcı mekânının 21 destekçisi arasında yer alıyor. Arsenale’de 2014-2034 yılları arasında tahsis edilen bu mekân sayesinde Türkiye Pavyonu, 2014 yılından beri dönüşümlü olarak Venedik Bienali Uluslararası Mimarlık Sergisi ve Uluslararası Sanat Sergisi’nde de yer alıyor.

İLGİLİ PROJELER

Bu web sitesinde size daha iyi hizmet sunabilmek için çerez kullanılmaktadır. Kullandığımız çerezleri görüntüleyebilmek ve daha fazla bilgi almak için Gizlilik ve Çerez Politikası sayfasını inceleyebilirsiniz.